Close search

"רשת ביטחון" לשכונה חדשה בירוחם

 

שר הביטחון, אביגדור ליברמן, קיבל את המלצת מנכ"ל משרד הביטחון, אלוף (מיל') אודי אדם, להעמיד "רשת ביטחון" שתאפשר את המשך הקמת ופיתוח שכונת "צהלה" בירוחם. הבוקר (ג') חתמו אדם וראש מועצת ירוחם מיכאל ביטון על הסכם להקמת 25 יחידות דיור נוספות בשכונה. יחידות אלה ייועדו להשכרה לאנשי כוחות הביטחון, ובתוכם למשרתי הקבע שיעברו דרומה במסגרת הקמת קריית ההדרכה (עיר הבה"דים).

"יחד נעשה דברים גדולים". אדם וביטון בחתימת ההסכם

"רשת הביטחון" שיעניק משרד הביטחון לחברה הכלכלית ירוחם תהווה ערבות להקמה ופיתוח של השכונה, שבה צפויות להיבנות 108 יחידות דיור לאנשי כוחות הביטחון. 13 משפחות ראשונות כבר זכו במכרז לרכישת המגרשים, ועתידות להקים את בתיהן בשכונה. הצלחת השיווק הובילה לכך שמכרז נוסף למכירת עשרות בתים נוספים צפוי להתפרסם בקרוב.  המהלך כולו זכה לשיתוף פעולה ולתמיכה מצד משרד האוצר, המשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל וגופים נוספים.

מנכ"ל משרד הביטחון, אודי אדם: "מעבר צה"ל דרומה הוא כבר לא חזון אלא מציאות בשטח. ההסכם הייחודי שנחתם עם ירוחם ממחיש את שיתוף הפעולה המתמשך וההדוק בין משרד הביטחון וצה"ל לבין ירוחם, לאור הקמתה של קריית ההדרכה בסמוך לעיר. אנו צופים שההסכם, יחד עם מעטפת כלכלית-חברתית שלמה שמשרד הביטחון מקדם בנגב, יעודדו את משפחות אנשי הקבע לעבור דרומה בעקבות הבסיסים".

ראש עיריית ירוחם, מיכאל ביטון: "השקת פרויקט צהלה בירוחם ומתן רשת ביטחון כלכלית של משרד הביטחון וצה״ל לאנשי קבע שישכרו בתים בשכונת צהלה ויוכלו לרכוש אותם במידה ויחפצו היא בשורה משמעותית לירוחם. אנו מממשים את הפוטנציאל הגלוי בעיר הבה''דים. בשנים האחרונות עשרות אנשי קבע מעיר הבה''דים התיישבו בירוחם, עשרות עובדים תושבי ירוחם עובדים בעיר הבה''דים, ואנו מהדקים את הקשר יום יום. אני מודה למנכ״ל על הביקור ומברך על ההסכם שחתמנו היום ומקווה שיחד נעשה דברים גדולים בעיר הבה''דים ובירוחם".