Close search

שר הביטחון החדש יואב גלנט נכנס לתפקידו

​שר הביטחון, יואב גלנט, נכנס השבוע לתפקידו, בטקס רשמי, בקריה בת"א. השר גלנט התקבל ע"י משמר כבוד של חיילי צה"ל כשהוא מלווה על-ידי הרמטכ״ל, רב-אלוף אביב כוכבי ומנכ״ל משרד הביטחון, אלוף (מיל׳) אמיר אשל.

טקס חילופי שרי ביטחון תמונה 3.jpg

בטקס השתתפו חברי פורום מטכ"ל, הנהלת משרד הביטחון, ראשי מערכת הביטחון ובכירים נוספים. בטקס נפרדה מערכת הביטחון משר הביטחון היוצא, בני גנץ.


שר הביטחון, יואב גלנט אמר בנאום הכניסה למשרד הביטחון:

"האיום הראשון והעיקרי על מדינת ישראל הוא חתירתה של איראן ליכולת גרעינית צבאית, המלווה בהצהרות חוזרות בדבר שאיפתה להשמיד את מדינת ישראל. איום הטילים רחב ההיקף בפניו אנו ניצבים ולצידו הטרור הפלסטיני מהווים אף הם אתגר משמעותי ומורכב. למאמץ הגרעיני שמובילה איראן, לרקטה הנורית משטח רצועת עזה ולירי על כוחות צה"ל בג'נין יש מטרה משותפת: לרפות את ידינו, לזרוע בנו פחד, לראות בחורבננו. מטרה זאת לא תצלח. מערכת הביטחון בראשותי, במאמץ משותף בין כלל זרועותיה, תכין את המענה שיאפשר לממשלת ישראל לקבל כל החלטה באשר לבלימת מאמץ הגרעין האיראני, כנגד הטרור על כל תצורותיו ננקוט יוזמה, נפעל במדיניות התקפית נילחם בטרור ללא פשרות. עוצמתו ויכולתו של צבא ההגנה לישראל המשולבות ביכולותיהם של כלל גופי הביטחון, הן פוליסת הביטוח של ישראל״.

 

שר הביטחון היוצא, בני גנץ אמר בנאום הפרידה:

"בשנתיים וחצי האחרונות שמרנו והרחבנו את העליונות הביטחונית של ישראל באזור, תוך העמקה של השותפות עם ארצות הברית, והבטחת ההצטיידות של צה"ל עשרות שנים קדימה. הנחנו יסודות לארכיטקטורה אזורית במזרח התיכון, והעמקנו את הקשרים עם ירדן ומצרים. חתמנו על מעל למאה הסכמי שיתוף פעולה ביטחוניים, כולל הסכמים חסרי תקדים עם מדינות רבות כולל מדינות האזור. האתגר האדיר ביותר שעומד למבחן הוא חוסננו כחברה. לצערי, לא הצלחתי להביא לקו הגמר מתווה שירות חדש, שיתאים ל-75 השנים הבאות. בלי שינוי במודל השירות ועם חוק גיוס שיכשיר השתמטות המונית – עתידנו הביטחוני לוט בערפל, ואני חרד לעתידו של צה"ל כצבא העם ולביטחון ישראל.

 

אני חרד גם מפני הפיצול בעם שמשליך וחודר לתוך צה"ל. אם לא נהיה מאוחדים - נהיה חלשים, לא משנה כמה מטוסי תדלוק נרכוש וכמה מיירטים נייצר. הקיצוניות והפגיעה בחוסן הישראלי מכרסמות ביסודותנו. למערכת הביטחון תפקיד חשוב בהמשך הפעילות לחיזוק כל חלקי החברה הישראלית, ובשמירה על ערכי צה"ל גם ובעיקר כשהם נמצאים תחת מתקפה".