Close search

הוכפל הרכש ממפעלי טנק המרכבה

​משרד הביטחון מגביר את התמיכה בתעשיות הביטחוניות בפריפריה: בעקבות מבצע "צוק איתן" הכפילו מינהל הרכש ומינהלת טנק המרכבה (מנת"ק) את ההזמנות לרכש חלקים לטנקי המרכבה ונגמ"ש הנמר במפעלים בקריית שמונה ומצפה רמון. בין המפעלים שזכו לגידול בהזמנות בהיקף של עשרות מיליוני שקלים,  "אורדן מצפה רמון" ו"סימת" בקריית שמונה, המפרנסים מאות עובדים.

 

מפעל "אורדן מצפה רמון" קיבל הזמנות חדשות בהיקף של כ-16 מיליון ש"ח עד סוף שנת 2014. זהו  גידול של 112%.  המפעל מייצר תאי זיווד וכנפיים קדמיות לטנק ומעסיק כ-30 עובדים.

 - קרא עוד על פרויקט המרכבה

ההזמנות לתעשיות המרכבה בקריית שמונה גדלו ב-2014 להיקף של כ-55 מיליון ש"ח. מדובר בעלייה של עשרות עד מאות אחוזים לעומת 2013.

 

בין המפעלים שזכו לגידול משמעותי בהזמנות,  מפעל "סימת" המייצר כיסאות צוות, רצפות לטנקים, תמיכות למיגונים ועוד. המפעל מעסיק כ-80 עובדים ומספק עבודה ל-4 מפעלים וקבלני משנה נוספים בקריחת שמונה. מפעל "בלובשטיין" המייצר ערכות זיווד לנמר, זכה אף הוא בגידול משמעותי בהזמנות. מפעל נוסף שהזמנות הרכש ממנו גדלו ביותר מ-20% הוא "תמור" ממגדל העמק, שמייצר מערכות דלק ותחזוקה לטנקי מרכבה.

פרויקט המרכבה והנמ"ר מתפרס על פני כ- 200 מפעלים ברחבי הארץ ומעסיק כ-10,000 עובדים, באופן ישיר ועקיף. 54 מהמפעלים ממוקמים בפריפריה ונהנים מהעדפה במכרזים. משרד הביטחון הינו המשרד הממשלתי היחיד אשר מממש את תקנות אזורי עדיפות לאומית במלואן. 40% מהמועסקים בפרויקט הם תושבי הפריפריה -  24% מהצפון ו-19% מהדרום.

עוד כמה נתונים שכדאי לדעת:  92% ממרכיבי טנק המרכבה מיוצרים בתעשייה הישראלית הביטחונית.  תעשיית המרכבה מייצאת בהיקף של כ- 700 מיליון דולר בשנה ממערכות הטנק. השווקים המרכזיים: אירופה, ארה"ב ומזרח אסיה. כלומר, כל שקל המושקע בפרויקט, מניב כמעט 4 שקלים החוזרים למשק הישראלי דרך  הייצוא ביטחוני.