דרושים: נהגי משאיות ואוטובוסים

מערכת אתר משרד הביטחון

​​​​​עשרות מחברות התובלה והאוטובוסים הגדולות בישראל השתתפו בסוף השבוע ביריד תעסוקה ראשון מסוגו, שנועד לגייס לעבודה מאות חיילים משוחררים. את היריד, שהתקיים בבניין משרד הביטחון בתל-השומר, אירגנו הקרן והיחידה להכוונת חיילים משוחררים במשרד הביטחון, חיל הלוגיסטיקה בצה"ל ומועצת המובילים.

ענף התובלה היבשתית, שמהווה מרכיב חיוני ואסטרטגי בשגרה ובחירום,  סובל בשנים האחרונות ממשבר חמור וממחסור של אלפי נהגים. למרות תנאי השכר האטרקטיביים, חוזי העסקה קיבוציים, תנאים סוציאליים מלאים והכשרות מקצועיות - חברות ההובלה מתקשות בגיוס עובדים חדשים.

בכנס השתתפו נציגים של חברות ההובלה והתחבורה הציבורית הגדולות בישראל, שעובדות עם צה"ל ומשרד הביטחון, בהן: תעבורה, פרידנזון, תנובה, פדקס, רדמיקס, שפיר, חברות האוטובוסים אגד, דן, קווים, אפיקים ועוד. עשרות דוכנים נפרסו בחצר בניין משרד הביטחון, שאליו הוזמנו מאות חיילים לקראת שחרור ומשוחררים טריים.

צה"ל ומשרד הביטחון משקיעים משאבים רבים בהכשרת נהגי תובלה, ובמאמץ לעודד אותם להישאר במקצוע לאחר שחרורם מצה"ל. פרויקט הדגל שהחל לפעול בשנה האחרונה, "מקצוע לחיים", מאתר מאות צעירים לפני הגיוס, מכשיר אותם כנהגים בקורס קדם צבאי, ושירותם הצבאי כולל גם הכשרה ועבודה כנהגים בחברות תובלה אזרחיות, במטרה שימשיכו כנהגים גם בחיים האזרחיים.

חמדה מרק, מנהלת הקרן והיחידה להכוונת חיילים משוחררים במשרד הביטחון:  "יריד החיילים המשוחררים הוא שיאה של פעילות אינטנסיבית, שאנחנו מקיימים בשנה האחרונה ביחד עם חיל הלוגיסטיקה שבצה"ל ומועצת המובילים בישראל, בניסיון למשוך כמה שיותר חיילים משוחררים לענף התובלה החשוב כל כך למשק, בשגרה ובחירום, וליכולתו של צה"ל לבצע את משימותיו. אנו מקווים ומאמינים שהיריד היום, 'ניפץ' כמה דעות קדומות אצל החיילים על ענף ההובלה וההיסעים במקצוע הנהיגה, שעשוי להיות הרבה יותר אטרקטיבי ומתגמל עבורם, ממה שאולי חשבו".    

יו"ר מועצת המובילים, גבי בן הרוש: "אני מברך על החבירה לצה"ל ומשרד הביטחון ועל תהליך ראוי, שיביא לשילוב חיילים משוחררים בענף ההובלה וההסעה בישראל".  

"שיאה של פעילות אינטנסיבית". חמדה מרק ביריד
צילום: עדן מולדבסקי