Close search

עסקת ה"אדיר": בדרך לשיא רכש של 2 מיליארד דולר

​​מינהל הרכש, באמצעות יחידת הסגן לרכש אוויר וים, השלים בימים אלה את סיכום נתוני הרכש החצי השנתי של פרויקט ה-JSF. במסגרת ההסכם לשיתוף פעולה תעשייתי, שמשרד הביטחון חתם בשנת 2010 עם יצרניות המטוס, בהובלת הקבלן הראשי לוקהיד מרטין, נחתמו עד היום עסקאות רכש בישראל בהיקף של 1.74 מיליארד דולר. 


אדיר.jpg 

מתחילת שנת 2019 הורחבו החוזים המסחריים של התעשיות הביטחוניות השותפות בייצור מטוס האף-35 בכ-200 מיליון דולר. מדובר בגידול של 13% מתחילת השנה ושל 44% מיוני 2018. החברה המשותפת ל'אלביט מערכות' ו'רוקוול קולינס' האמריקנית הגדילה את חוזה ייצור הקסדה ל-1.2 מיליארד דולר, התעשייה האווירית הגדילה את חוזה ייצור הכנפיים ל-344 מיליון דולר. כמו כן זכתה אלביט בחוזה לפיתוח צג מתקדם לתא הטייס.

תעשיות נוספות בארץ מעורבות בייצור תתי מערכות למטוס ותוכנות הפעלה והדרכה, בהן: סאיקלון מקבוצת 'אלביט מערכות' בכרמיאל, שמייצר חלקי גוף מטוס, מפעל תדיראן, גם הוא מקבוצת אלביט מערכות, חברת סימיגון שמפתחת תוכנת סימולציה למטוס, חברת כבירן מקיבוץ כברי בצפון שתייצר תיבות למערכות מטוס, וחברת גלבוע המתמחה בתחום העיבוד השבבי. כולן הגדילו את ההזמנות מלוקהיד מרטין בעשרות מיליוני דולרים.

סמנכ"ל וראש מנה"ר, אל"מ (מיל') אבי דדון: "הנתונים מדברים בעד עצמם ומצביעים יותר מכל על חוסנה ואיכות מוצריה של התעשייה הביטחונית הישראלית. הרחבת ייצור מטוסי האף-35 הצפויה בשנים הקרובות היא הזדמנות גדולה. משרד הביטחון פועל יחד עם חברת לוקהיד מרטין והתעשיות בישראל כדי לקבל חוזי ייצור חדשים לצד הרחבת החוזים הקיימים. אנו מקווים שעוד במהלך השנה הקרובה נצליח לחצות את רף 2 מיליארד הדולרים".