Close search

מרכז החדשנות של משרד הביטחון יוצא לדרך

​מפא"ת והכלכלן הראשי במשרד הביטחון מקימים את INNOFENSE – תוכנית חדשנות למיזמים טכנולוגיים במגזר האזרחי והביטחוני שתופעל באמצעות תוכניות האצה ייעודיות של SOSA ו-iHLS​.

מרכז חדשנות מפאת.jpgיאפשר חיבור של טכנולוגיות מהעולם האזרחי לשימוש ביטחוני. מרכז החדשנות 

מפא"ת והכלכלן הראשי במשרד הביטחון משיקים את INNOFENSE – "תוכנית חדשנות למיזמים טכנולוגיים במגזר האזרחי והביטחוני". מטרת התוכנית היא קידום פיתוח והטמעה של טכנולוגיות חדשניות בתחום הביטחון, באמצעות חיזוק הקשר בין השוק האזרחי והשוק הביטחוני. מרכז החדשנות החדש יאפשר למפא"ת וזרועות צה"ל לחבר טכנולוגיות מהעולם האזרחי לשימוש ביטחוני. התוכנית מופעלת על-ידי שתי חברות:  iHLS - מאיץ סטארט-אפים בתחום הביטחון והגנת המולדת, ו-SOSA רשת החדשנות הגלובלית שלה מרכזים בארץ ובחו"ל, והפעילות בה תנוהל על ידי SOSA HLSTech .

במסגרת התוכנית מיושם לראשונה מודל התקשרות חדשני מול חברות הזנק, שגובש בהובלת הכלכלן הראשי במשרד הביטחון ומאפשר ליזמים לפעול בגמישות ונגישות מירבית למשרד הביטחון וצה"ל. בסבב הראשון של התוכנית יגויסו מספר מיזמים למשך שישה חודשים, וכל מיזם ייהנה ממענק של 200 אלף שקל בנוסף לליווי ותמיכה עסקית שיקבל ממרכז החדשנות.

במסגרת מרכז החדשנות, היזמים מקבלים מכל אחת מהחברות (SOSA ו-iHLS) את כל השירותים הנדרשים להאצה ופיתוח במיזם. החברות מסייעות למיזמים החל משלב הרעיון, הוכחת היכולת הטכנולוגית, פיתוח עסקי, חדירה לשווקים רלוונטיים, ייעוץ משפטי ונטוורקינג עבור השקעות נוספות בהמשך. בנוסף, יצטרפו חונכים ומלווים אנשי מו"פ ממפא"ת ונציגים מהזרוע הרלוונטית לתחום הפיתוח בצה"ל.

התוכנית פונה למיזמים בעלי שימוש דואלי (אזרחי וביטחוני יחד), במטרה לאפשר להם בעתיד להתרחב לשווקים נוספים. משרד הביטחון יוכל לעשות שימוש במידע לשם בדיקת הטכנולוגיה, אולם לא ייכנס כבעל מניות או בעל זכויות בקניין הרוחני של החברות. הפעילות מול משרד הביטחון לא תגביל את היזמים בפעילותם העסקית בארץ ובחו"ל.

תא"ל (במיל') ד"ר דני גולד, ראש מפא"ת, משרד הביטחון: "INNOFENSE, מרכז החדשנות החדש של מפא"ת ומשרד הביטחון, יהיה האכסניה המקצועית והטכנולוגית של כל רעיון או יוזמה דואלית בשוק האזרחי התחרותי. צוות ליווי מקצועי צמוד, לצד מענק כספי נדיב, יסייעו לכל מיזם הזנק שייבחר לפרוץ רחוק וגבוה ככל שניתן. מפירות המיזם ייהנו גופי הביטחון השונים לצד הצלחה עסקית כלכלית אזרחית. מפא"ת רואה במיזם ייחודי זה אבן יסוד במימוש אחריותה הלאומית 'להפוך חזון לביטחון'".

ד"ר שוקי ישורון, CTO מפא"ת, משרד הביטחון: "מרכז החדשנות INNOFENSE של מפא״ת בא לעודד ולקדם רעיונות פורצי דרך שיענו על הצרכים של מערכת הביטחון של מדינת ישראל. המרכז יאפשר להנביט ולהאיץ רעיונות חדשניים בסביבה תומכת, מרמת בדיקת ההיתכנות ועד ליישום. המרכז יהיה פתוח לשדה רחב של רעיונות דואליים, שיכולים להיות מתאימים הן לתחום האזרחי והן לתחום הביטחוני. זו הזדמנות לפרוץ  - השמים הם הגבול".

מיטל קרן בן-דב, מייסדת ושותפה ב-iHLS: "חברת iHLS היא קבוצת מדיה מהמובילות בעולם בתחום ה-HLS ובעלת אתר אינטרנט בעל עשרות אלפי מנויים מלמעלה ממאתיים מדינות. האתר זוכה לחשיפה רבה בשוק, ובזכות העוצמה שלו, החברה מקבלת פניות מכל העולם של גופים המביעים עניין בטכנולוגיה הישראלית. בשנים האחרונות מפעילה החברה אקסלרטור ייעודי בתחום טכנולוגיות HLS, אשר זוכה לביקוש אדיר בזכות החשיפה, הליווי והחיבורים שאנו יודעים לתת ליזמים".

דודי רוקח, מנהל משותף, SOSA HLSTech: "הטכנולוגיה האזרחית מאפשרת כיום דברים רבים שלא איפשרה בעבר, ומחייבת ארגונים ביטחוניים לנקוט במדיניות של חדשנות פתוחה כדי לא להישאר מאחור. התוכנית מהווה הזדמנות ליזמים לחשיפה ופיתוח עסקי בינלאומיים באמצעות הפעילות הגלובלית של SOSA HLSTech בחיבור לחב' בינלאומיות, וארגונים ביטחוניים. פתיחת מרכז החדשנות של משהב"ט בשיתוף SOSA היא צעד חשוב עבור מפא"ת וזרועות הצבא לפיתוח של מערכות לחימה עתידיות בהתאם לצרכים המבצעיים".