Close search

עשור לכיפת ברזל: הושלמה סדרת ניסויים נוספת

​​מינהלת "חומה" במפא"ת וחברת "רפאל" השלימו בהצלחה סדרת ניסויים מורכבת בגרסה מתקדמת של מערכת ההגנה האווירית "כיפת ברזל", במלאות עשור לניסוי היירוט המוצלח הראשון של המערכת. הצלחת הסדרה מהווה אבן דרך חשובה ביכולת המבצעית של מדינת ישראל להגן על עצמה מפני איומים קיימים ועתידיים בזירה.

כיפת ברזל 2020.jpgיותר מ-2,400 יירוטים מבצעיים מוצלחים. "כיפת ברזל"

"כיפת ברזל" הינה מרכיב מרכזי במערך ההגנה הרב שכבתית של מדינת ישראל. מדובר במערכת הגנה אווירית בעלת שיעור הצלחה גבוה מאוד, המוכיחה את יעילותה המבצעית באופן יומיומי בהגנה על תושבי המדינה. עד היום ביצעה המערכת יותר מ-2,400 יירוטים מבצעיים מוצלחים. בסדרת הניסויים נבחנו יכולות המערכת בגרסת פיתוח חדשה ומתקדמת, במספר תרחישים, אשר מדמים איומים עתידיים שעימם עשויה המערכת להתמודד בזמן עימות.​

ראש מינהלת "חומה" במפא"ת, משה פתאל: "סדרת הניסויים המוצלחת שהשלמנו במערכת כיפת ברזל,בוצעה עשר שנים בדיוק לאחר ניסוי היירוט הראשון במערכת. לאורך העשור האחרון ביצענו עשרות יירוטים במסגרת ניסויים, ויותר מאלפיים יירוטים מבצעיים. המערכת שנבדקה בסדרת הניסויים הנוכחית היא מערכת משודרגת ומשופרת בהשוואה למערכת המבצעית היום. כשנמסור אותה לצה"ל היא תאפשר לחיל האוויר להתמודד הרבה יותר טוב עם האיומים  הצפויים בזירה".

​סמנכ"ל בכיר וראש חטיבת הגנה אווירית בחברת רפאל, פיני יונגמן: "סיימנו את סדרת הניסויים במאה אחוזי הצלחה. המערכת יירטה את כל האיומים ששוגרו לעבר האזורים שהגנו עליהם במסגרת הניסוי. היום אפשר לומר שמדינת ישראל מוגנת יותר, מעבר למה שמערכת כיפת ברזל יכלה לספק, לפני סדרת הניסויים שהשלמנו זה עתה".