נגמ״שי האיתן נמסרו לחטיבת הנח"ל

​נגמ״שי ה׳איתן׳ יוצאים ממפעל המרכבה במרכז השיקום והאחזקה של אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה ומשתתפים באימון פלוגתי ראשון של לוחמי הנח"ל.

28/5/2024

מנהלת המרכבה והרק"ם, מנת"ק, שבמשרד הביטחון, מסרה את סדרת נגמ"שי איתן ראשונה לצה"ל. האיתנים יצאו היישר מקו הייצור במרכז השיקום והאחזקה (מש"א) של החטיבה הטכנולוגית באגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה בצה״ל, ועברו לבסיס ביסל"ח שבדרום, שם נמסרו לחטיבת הנח"ל.

בנוסף, לאחרונה התקיים אימון ראשון של חטיבת הנח״ל מסוגו בצפון הארץ, במסגרתו תרגלה פלוגת לוחמים תרחישים שונים לצד נסיעה על נגמ״שי ה׳איתן׳.

ראש מנת"ק במשרד הביטחון, תא"ל אורן גיבר: "בתום שנים של פיתוח, ניסויים וייצור נגמ"ש האיתן מועבר לחטיבת הנח"ל.

האיתן הוא כלי לחימה גלגלי מתקדם ראשון מסוגו בצה"ל המאפשר לחימה אחרת כולל ניוד חיילים בין גזרות לחימה, ברמת מיגון של טנק מרכבה ונגמ"ש הנמר. בימים אלו אנו נמצאים בייצור הסדרתי של האיתן בעשרות תעשיות בישראל ובחו"ל. אנו שמחים וגאים למבצע את פלוגת האיתנים הראשונה בחטיבת הנח"ל. ומבינים כי כל נגמ"ש שייצא מקו הייצור יועבר ישירות לשטח כדי להחליף כלים ישנים ולהבטיח שהלוחמים שלנו מקבלים כלים בעלי ההגנה הטובה ביותר והביצועים הטובים ביותר, בכל מתארי הלחימה".

מפקד חטיבת הנח״ל, אלוף-משנה אורן שמחה: ״חטיבת הנח״ל גאה ומודה על הזכות להיות החטיבה הראשונה בצה״ל אשר קולטת את נגמ״ש האיתן - כלי אשר ישנה את פני החטיבה ויאפשר לה להיות קטלנית, עצמאית וממוגנת יותר. אנו מבינים את כובד האחריות ואת האתגר המקצועי אשר כרוך בקליטת כלי זה, ומודים למאות האנשים שעמלו בתכנון, בפיתוח, בייצור ומבצוע הכלי״.

מפקד מרכז השיקום והאחזקה, אלוף-משנה יניב אביטן: ״מרכז השיקום והאחזקה של החטיבה הטכנולוגית, גאה להיות בית הייצור של נגמ״ש האיתן, של כלי הרק״ם המתקדם ושל אמצעי לחימה משמעותיים בצה״ל. משרתי היחידה ועובדיה עושים וימשיכו לעשות לילות כימים, במסירות ובמקצועיות, יחד עם שותפינו במערכת הביטחון ובתעשייה, לממש את משימת הייצור לצורך המשך מיבצוע האיתן, באופן שיגביר את ניידות כוחות היבשה ואת מיגון הלוחמים במתארי הלחימה השונים״.

כתבות נוספות

משלחת ביטחונית בביקור עבודה בהודו 22.6.26

22/6/2026

משלחת ביטחונית בביקור עבודה בהודו

כחלק מאסטרטגיית משרד הביטחון להרחבת שותפויות בינלאומיות מזרחה - משלחת ביטחונית, בראשות מנכ"ל משרד הביטחון, אלוף (מיל') אמיר ברעם, הגיעה לביקור עבודה קצר בהודוקרא עוד

תערוכת יורוסטורי 2026 18.6.26

18/6/2026

תערוכת יורוסטורי 2026

דוכנים עמוסים וביקורי עשרות משלחות בינ"ל: חרף ההגבלות הצרפתיות, התעשיות הביטחוניות הישראליות עמדו במוקד ההתעניינות בתערוכת יורוסטורי 2026 קרא עוד

ועידת ההנצחה הלאומית הראשונה ״חקוקים בנצח״ ננעלה 17.6.26 2

17/6/2026

ועידת ההנצחה הלאומית הראשונה ״חקוקים בנצח״ ננעלה

ועידת ההנצחה הלאומית שהתקיימה ביוזמת אגף משפחות, הנצחה ומורשת במשרד הביטחון בבנייני האומה בירושלים, ננעלה במופע סיום בראשות נשיא המדינה, יצחק הרצוג ושר הביטחון, ישראל כ"ץ ובהשתתפות בכירי מערכת הביטחוןקרא עוד

נגמ״שי האיתן נמסרו לחטיבת הנח"ל | דף הבית