רח"ל: הוצגו התוכניות לפינוי אוכלוסייה באירועי לחימה
במפגש שהתקיים במועצה האזורית שדות נגב, הציגה רשות החירום הלאומית במשרד הביטחון לראשי הרשויות בעוטף עזה את התוכניות לפינוי אוכלוסיית יישובים סמוכי גדר באירועי לחימה. המפגש התקיים בראשות ראש רח"ל, תא"ל (מיל') יורם לרדו, נציגי פיקוד דרום ופיקוד העורף, וכן נציגי משרד הפנים ומשרדי הממשלה השותפים לגיבוש התוכניות
15/7/2021

במפגש הוצגו לראשי הרשויות תוכניות לפינוי יישובים סמוכי גדר, ביניהן "מרחק בטוח", שעוסקת בפינוי אוכלוסייה מיישובים סמוכי גבול בדרום ובצפון, ו"תוכנית ריענון אוכלוסייה", שנותנת כלים לרשויות לטפל בתושבים שהחליטו להתפנות מבתיהם. התוכניות גובשו בידי רשות החירום הלאומית, בשיתוף צה״ל ומשרדי הממשלה, והן הוצגו לראשי הרשויות והמועצות האזוריות בעוטף עזה להערות, בין השאר לאור לקחי מבצע "שומר החומות".
ראש רח"ל, תא"ל (מיל') יורם לרדו: "מבחינת מערכת הביטחון, ראשי הרשויות הם מובילים מרכזיים בחיזוק החוסן ביישובים, הן בשגרה והן במצבי חירום, שבהם ייתכן ונידרש להפעיל תוכניות פינוי. לכן ראינו חשיבות בהצגת התוכניות להערות ראשי הרשויות, טרם אישורן הסופי בידי שר הביטחון".
כתבות נוספות

22/6/2026
משלחת ביטחונית בביקור עבודה בהודו
כחלק מאסטרטגיית משרד הביטחון להרחבת שותפויות בינלאומיות מזרחה - משלחת ביטחונית, בראשות מנכ"ל משרד הביטחון, אלוף (מיל') אמיר ברעם, הגיעה לביקור עבודה קצר בהודוקרא עוד

18/6/2026
תערוכת יורוסטורי 2026
דוכנים עמוסים וביקורי עשרות משלחות בינ"ל: חרף ההגבלות הצרפתיות, התעשיות הביטחוניות הישראליות עמדו במוקד ההתעניינות בתערוכת יורוסטורי 2026 קרא עוד

17/6/2026
ועידת ההנצחה הלאומית הראשונה ״חקוקים בנצח״ ננעלה
ועידת ההנצחה הלאומית שהתקיימה ביוזמת אגף משפחות, הנצחה ומורשת במשרד הביטחון בבנייני האומה בירושלים, ננעלה במופע סיום בראשות נשיא המדינה, יצחק הרצוג ושר הביטחון, ישראל כ"ץ ובהשתתפות בכירי מערכת הביטחוןקרא עוד