האצת פרויקט 'מגן הצפון'
משרד הביטחון וצה״ל מאיצים את פרויקט ״מגן הצפון״ והחלו לעבוד בו-זמנית ב-17 ישובים בגבול הצפון; 1,200 ממ״דים מוקמים במקביל בישובים צמודי הגדר
25/2/2025

אגף ההנדסה והבינוי במשרד הביטחון, בשיתוף עם פיקוד הצפון ופיקוד העורף, מעדכנים על הרחבה משמעותית במימוש התכנית הלאומית למיגון פרטי בגבול הצפון.
מנהלת ׳מגן הצפון׳ החלה לעבוד במקביל ב-17 ישובים הממוקמים במרחק 0-1 ק״מ מגבול לבנון. 8 חברות קבלניות פועלות בשטחו ובונות כ-1,240 ממ״דים במקביל. בחודש הבא תחל בנייתם של עשרות ממ״דים נוספים, שיצטרפו למאות שכבר הושלמו ונמסרו לתושבים.
כך לדוגמה, בראש הנקרה, שבמועצה האזורית מטה אשר, מתבצעות כעת עבודות לבניית 181 ממ"דים מתוך 196, בנטועה, שבמועצה האזורית מעלה יוסף, נבנים 52 ממ"דים מתוך 56 וכך לאורך מרבית הישובים לאורך הגבול.
ארז כהן, סמנכ"ל וראש אגף ההנדסה והבינוי במשרד הביטחון: "לאורך כל שנת המלחמה, המשכנו לבנות ממ"דים בישובים סמוכי הגדר ובמקביל נערכנו עם קבלנים להאיץ את העבודות ברגע שהמצב הביטחוני יאפשר זאת. היעד שלנו הוא לבצע מספר מקסימלי של פרויקטים במקביל. בחודש אפריל נתחיל בהרחבת הפרויקט לישובים במרחק 1-5 ק"מ מהגבול, בהיקף של 1.2 מיליארד ש״ח".
אל״ם ד״ר יניב וולפר, ראש מחלקת מיגון בפיקוד העורף: ״הרחבת העבודות ביישובי קו הגבול היא שלב משמעותי, ואנו עובדים בשיתוף פעולה הדוק עם הרשויות המקומיות והתושבים כדי לקדם את הפרויקט בצורה היעילה ביותר. בשלב הבא נרחיב את העבודות ליישובים נוספים, מתוך מחויבות להמשך חיזוק החוסן והביטחון של תושבי הצפון״.
כתבות נוספות

22/6/2026
משלחת ביטחונית בביקור עבודה בהודו
כחלק מאסטרטגיית משרד הביטחון להרחבת שותפויות בינלאומיות מזרחה - משלחת ביטחונית, בראשות מנכ"ל משרד הביטחון, אלוף (מיל') אמיר ברעם, הגיעה לביקור עבודה קצר בהודוקרא עוד

18/6/2026
תערוכת יורוסטורי 2026
דוכנים עמוסים וביקורי עשרות משלחות בינ"ל: חרף ההגבלות הצרפתיות, התעשיות הביטחוניות הישראליות עמדו במוקד ההתעניינות בתערוכת יורוסטורי 2026 קרא עוד

17/6/2026
ועידת ההנצחה הלאומית הראשונה ״חקוקים בנצח״ ננעלה
ועידת ההנצחה הלאומית שהתקיימה ביוזמת אגף משפחות, הנצחה ומורשת במשרד הביטחון בבנייני האומה בירושלים, ננעלה במופע סיום בראשות נשיא המדינה, יצחק הרצוג ושר הביטחון, ישראל כ"ץ ובהשתתפות בכירי מערכת הביטחוןקרא עוד