מידע לספק
רישום ספק
על ספק המבקש לקבל מעמד של ספק מוכר (לא כולל קבלנים ומתכננים) לפנות למרכז לשילוב ספקים במנה"ר - היחידה לשילוב ובקרת ספקים בבקשה להיכלל ברשימת הספקים המוכרים
הטיפול בבקשה יתבצע בתהליך הכולל מספר שלבים קבועים, בהתאם לנהלי המרכז. בשלב האחרון בתהליך תוגש הבקשה לוועדה המוסמכת במשרד הביטחון על מנת שתחליט בעניין התאמת הספק, בהתאם להוראות משרד הביטחון
1. הגשת בקשה לרישום
מערכת רישום ספק ONLINE מאפשרת להעביר בקשה לרישום כספק משרד הביטחון הכוללת מסמכים הכרחיים באופן פשוט ונוח באמצעות האינטרנט וללא צורך במשלוח המסמכים בדואר.
בהתאם למילוי השדות, המערכת מאפיינת את הבקשה ואת המסמכים הנדרשים, ומציגה בשדות הרלוונטיים הודעה למסמכים שתדרשו לצרף.
בסיום הזנת כל הנתונים, המערכת תציג את כלל המסמכים הנדרשים ועם העלאתם תוכלו לסיים להגיש את הבקשה.
מערכת רישום ספק
2. בדיקה ראשונית לשלמות הנתונים
במעמד סיום קליטת הטפסים והמסמכים במערכת הם יעברו בדיקה ראשונית על-ידי עובדי/ות המרכז. בשלב זה נבדקות שלמות הנתונים שמולאו בטפסים ורשימת המסמכים המצורפים. בדיקה זו ראשונית בלבד ובהמשך התהליך תבוצע בדיקה מעמיקה יותר.
במקרה שטפסים שמולאו בצורה חלקית או שהנתונים בהם לא מושלמים כנדרש, תוחזר הבקשה לספק להשלמת המסמכים הנדרשים.
3. בדיקת נתוני ספק
הבקשה תועבר לבדיקות מעמיקות במשרד הביטחון. בדיקות אלו עלולות להימשך מספר שבועות, בשל היקפן ואופיין. הבדיקות כוללות: 1. בדיקה מחייבת של הבעלים ו/או מנהלים ו/או מורשי החתימה 2. בדיקות נכונות פרטי התיק – בדיקות שונות לאימות פרטים והשוואת נתונים קיימים. משרד הביטחון שומר לעצמו את הזכות לחזור על בדיקות ו/או לבצע כל בדיקה נוספת שתידרש בהתאם לצרכיו ודרישותיו.
4. אישור העלאה לוועדה המוסמכת
לאחר ביצוע כל הבדיקות הנדרשות ואישורן על-ידי הגורמים המוסמכים, ייבחן התיק סופית על-ידי העובד/ת המטפל/ת, אשר תקבע האם מולאו כל החובות לצורך הגשת התיק לדיון בוועדה המוסמכת.
5. אישור התיק בוועדה המוסמכת
ועדה זו מורכבת מציגי משרד הביטחון ונציג הציבור. חברי הוועדה דנים בבקשת הספק וקובעים את סטטוס הספק כספק משרד הביטחון מבחינת סוג פעילותו המאושר. האישור תקף ל-5 שנים, שבסיומן על הספק להגיש בקשה לחידוש רישומו כספק מוכר ולצרף את כל טופסי הרישום מחדש כשהם מעודכנים ליום הגשת חידוש הבקשה.
6. קבלת הודעה על ספק מוכר
הספק יקבל הודעה בדואר אלקטרוני, בדבר אישורו או אי אישורו כ"ספק מוכר" של משרד הביטחון. ההודעה תפרט את אופי פעילותו (מעמדו) המאושר. כחלק מההודעה יקבל הספק מספר ספק מוכר, אשר ישמש כמספר מזהה קבוע שלו בכל ההתקשרויות עם משרד הביטחון, וכן יקבל קוד משתמש וסיסמה לצורך פעילותו באתר הסחר האלקטרוני של המשרד.
אמנת שירות לספקי מנה"ר
המרכז לשילוב ספקים
המרכז לשילוב ובקרת ספקים במינהל ההרכשה והייצור מנהל ממוקם ביח' הסגן לתיעוש וניהול הרכש ומנהל את מאגר הספקים של משרד הביטחון ונושא באחריות לבחינת עמידתם בדרישות אבטחת האיכות והקריטריונים השונים.
המרכז לשילוב ובקרת ספקים אחראי לקליטתם, רישומם במערכת והשמת הספקים מול הגופים השונים במערכת הביטחון (למעט ספקי אגף הבינוי ואגף הכספים)
כחלק מעבודתו מנהל המרכז לשילוב ובקרת ספקים את "קובץ הספקים המרכזי", המכיל את רשימת כל ספקי משרד הביטחון. רשימה זו כוללת את כל הספקים שעברו את תהליכי הבדיקה וקיבלו את כל האישורים הנדרשים והינם רשומים כ"ספק מוכר".
בנוסף, המרכז לשילוב ובקרת ספקים מבצע מעקב שוטף אחר ביצועי הספק, כאשר בין הקריטריונים: עמידה בלוחות זמנים, תוצאות בדיקות קבלה ובחינות המוצר הסופי ויחסי הגומלין בין הספק לבין משרד הביטחון וצה"ל. על סמך קריטריונים אלו ייקבע לספק ציון משוקלל לביצועיו ("הערכת ביצועים") שיכול לשמש כתנאי סף במכרזים.
מבנה ארגוני של המרכז לשילוב ובקרת ספקים
המבנה הארגוני של המרכז לשילוב ובקרת ספקים בנוי על עקרון "עם הפנים ללקוח", ומטרתו לסייע לספק המבקש להיות ספק מוכר של משהב"ט בכל הליכי מילוי הטפסים והרישום.
פעילות המרכז לשילוב ובקרת ספקים
המרכז לשילוב ובקרת ספקים מעניק שירות לספק בכל הקשור למכלול פעילותו מול גורמי משהב"ט. שירות זה יכלול:
- רישום והכרה כספק מוכר.
- מעקב אחר ביצועי הספק בכל הקשור לאיכות ואמינות.
- פעילות הסברה וקשר לגורמי ההרכשה במשהב"ט ויתר אגפי המשרד.
- מתן פתרון לבעיות הספק בתחום רישומיו במערכת.
- הטיפול בבקשה מבוצע במרכז לשילוב ובקרת ספקים בתהליך הכולל מספר שלבים קבועים בהתאם לנוהל. בשלב האחרון בתהליך מוגשת הבקשה לוועדה המוסמכת במשרד הביטחון על מנת שתחליט בעניין התאמת הספק, בהתאם להוראות המשרד.
- החלטת הוועדה נשלחת אל הספק יחד עם שם משתמש וסיסמה, על מנת שיוכל להשתמש באתר הסחר האלקטרוני של משהב"ט.
הצטרפות לרשימת הספקים המוכרים מקנה זכויות וחובות, המפורטות בתקנון הספקים המפורסם באתר הסחר של משהב"ט. עיקרי התקנון הם:
- קבלת בקשות להצעות מחיר.
-
השתתפות במכרז/משא ומתן כולל דרך אתר האינטרנט של המשרד.
-
ביצוע עסקות עם משרד הביטחון.
-
קבלת מידע טכני רלוונטי הדרוש לייצור פריטים עבור צה"ל.
-
קבלת מידע בנושאי דרישות איכות בתחום עיסוקו.
-
כניסה לאתר משהב"ט באינטרנט וקבלת מידע למייל ולתיבת הדואר של הספק.
כיצד ליצור עימנו קשר
כתובת למשלוח דואר:
הקריה ת.ד 7022
תל-אביב 6473424
טלפון :
03-6975257 ניתן לפנות למזכירות המרכז ו/או לתחומים המקצועיים לקבלת מידע ולהתייעצות בטלפון
פקס :
03-6975809
אתר:
כניסה לאתר המשרד– קבלת מידע והורדת טפסי רישום.