הסכם נוסף בין משרד הביטחון למספנות ישראל

​מינהל הרכש במשרד הביטחון וחברת מספנות ישראל חתמו על הסכם לתכנון ספינת הסער הבאה של זרוע הים, שתחליף את ספינות ה"נירית" הוותיקות. סמנכ"ל וראש מנה"ר במשרד הביטחון, אבי דדון, בישר אמש (ד') על חתימת ההסכם לעובדי מספנות ישראל בחיפה, בטקס הרמת כוסית בהשתתפות ראש מספן ציוד בזרוע הים, תא"ל אריאל שיר

26/8/2021

במסגרת ההסכם, שגובש בעבודה משותפת עם זרוע הים, מספנות ישראל תבצע תכן הנדסי מפורט לספינת הסער הבאה בהיקף של כ-50 מיליון שקל. אורכה הצפוי של הספינה, שתיקרא "רשף", יהיה 78 מטר, משקלה עד 1,000 טונות ומהירותה כ-30 קשר. היא צפויה להחליף את ספינות ה"נירית" הותיקות שנקלטו בחיל הים לפני כ-40 שנה. עבודות ההנדסה צפויות להימשך כשנתיים, שבמהלכן תתקבל ההחלטה על תהליך ייצור הספינות. הסכם התכנון מצטרף לרכישת ארבע ספינות מדגם "שלדג" סימן 5 לצי ספינות הביטחון של זרוע הים, שעליו הכריז משרד הביטחון בחודש שעבר בהיקף של כ-100 מיליון שקל.

שר הביטחון, בני גנץ: "מדובר בהסכם שיחזק את הכלכלה הישראלית ואת הביטחון הלאומי. מערכת הביטחון כולה תמשיך לשים דגש על חיזוק התעשייה הישראלית כחלק מפיתוח החוסן הכולל של מדינת ישראל וה-DNA הייחודי שלנו כמדינה שמייצרת ביטחון".

סמנכ"ל וראש מינהל הרכש, אבי דדון: "אחרי שני עשורים, משרד הביטחון מחזיר לישראל נדבך משמעותי מבניין הכוח של זרוע הים. שני ההסכמים שחתמנו בתוך חודש, לתכנון ספינת הסער העתידית ולייצור ספינות השלדג הבאות של החיל, יחזקו את צה"ל, יחזקו את התעסוקה בצפון ויתרמו לייצוא הביטחוני באופן משמעותי".

מנכ"ל מספנות ישראל, איתן צוקר: "אנו גאים לקחת חלק משמעותי בבניית הכוח הימי העתידי של ישראל, לתכנן ולבנות עבור משרד הביטחון וחיל הים את ספינות הטילים החדשות, המתקדמות מסוגן בעולם והמותאמות בדיוק לאסטרטגיה הביטחונית של ישראל. אנו מעריכים ומודים למשרד הביטחון וחיל הים על הבעת האמון ועל ההחלטה למסור את תכנון ובניית כלי השיט העתידיים של חיל הים למספנות ישראל. לתכנון ולבנייה של ספינת הטילים החדשה של חיל הים משמעויות לאומיות נוספות, בכלל זה יצירת מקומות תעסוקה חדשים בצפון, פתיחה של שווקי ייצוא והרחבת התעסוקה בעזרת שיתופי פעולה עם עשרות קבלני משנה ועם מיטב התעשיות הביטחוניות בישראל".

כתבות נוספות

ועידת ההנצחה הלאומית הראשונה ״חקוקים בנצח״ ננעלה 17.6.26 2

17/6/2026

ועידת ההנצחה הלאומית הראשונה ״חקוקים בנצח״ ננעלה

ועידת ההנצחה הלאומית שהתקיימה ביוזמת אגף משפחות, הנצחה ומורשת במשרד הביטחון בבנייני האומה בירושלים, ננעלה במופע סיום בראשות נשיא המדינה, יצחק הרצוג ושר הביטחון, ישראל כ"ץ ובהשתתפות בכירי מערכת הביטחוןקרא עוד

ראשי ארגוני הביטחון בוועידת ההנצחה 17.6.26

17/6/2026

ראשי ארגוני הביטחון בוועידת ההנצחה

הרמטכ״ל בועידת ההנצחה הלאומית: ״הקשר עם המשפחות השכולות הזה הוא חלק מהזהות שאנו מייצרים לעצמנו כמפקדים וחלק מהמצפן הערכי של היחידות״קרא עוד

סמנכל וראש אגף משפחות, הנצחה ומורשת במשרד הביטחון, אריה מועלם בפתח ועידת ההנצחה הלאומית 17.6.26 2

17/6/2026

סמנכ"ל וראש אגף משפחות, הנצחה ומורשת במשרד הביטחון, אריה מועלם בפתח ועידת ההנצחה הלאומית

"עלינו החובה לשמר את זיכרון הנופלים. לצד היכל הזיכרון והטקסים הממלכתיים נקדם מיזם לאומי של זיכרון דיגיטלי - היכל זיכרון דיגיטלי"קרא עוד

הסכם נוסף בין משרד הביטחון למספנות ישראל | דף הבית