Close search

משרד הביטחון רוכש אלפי תבורים נוספים לצה״ל

מנהל הרכש (מנה״ר) ירכוש 2,800 רובים מסוג מיקרו-תבור שמיוצרים ע״י חברת IWI הישראלית מקבוצת SK, בכ-10.5 מיליון ש״ח.

רכישת נשק תבור 01.PNG

רכישת נשק תבור 02.PNG

משרד הביטחון, באמצעות חטיבת אמל״ח יבשה במנה״ר, הוציא הזמנה חדשה בהיקף של כ-10.5 מיליון ש״ח לחברת IWI - מפעלי נשק ישראל, עבור 2,800 רובים מסוג מיקרו תבור. מנכ"ל משרד הביטחון, אלוף (מיל') אייל זמיר, אישר את רכש הנשקים, שיסופקו לחטיבות החי״ר, נח״ל, גולני וגבעתי.

רובה המיקרו תבור, נמצא בשירות המערך הלוחם הסדיר והמילואים בצה״ל משנת 2006, הינו רובה-סער בפלטפורמת בולפאפ (בו המחסנית ממוקמת מאחורי מנגנון ההדק) וכך מתקבל נשק ארגונומי וקצר עם קנה ארוך המקנה דיוק רב ומאפשר ללוחם לשמור על רמת חיילות גבוהה בשטח אורבני תוך אי חשיפה עצמית. 

סמנכ״ל וראש מנה״ר במשרד הביטחון, זאב לנדאו: ״אנחנו מתגברים בימים אלו את האמל״ח המשמש את המערך הלוחם והמילואים בחטיבות החי״ר. הזמנת התבורים מחברת IWI הישראלית הינה הבעת אמון בתעשיית הנשק כחול לבן ותסייע לחברה להתניע את פעילותה במפעל החדש שתקים בקריית גת בחודשים הקרובים״. 


מידע רקע נוסף:

ההזמנה הנוכחית הינה של דגם המיקרו תבור בקליבר 5.56x45 מ״מ באורך קנה של 380 מ״מ ו-419 מ״מ, עם מסילות אמצעים המאפשרות הרכבת אמצעים מודרניים המסייעים ללוחם בכל מתארי הלחימה.

הזמנה זו מתווספת להזמנות נוספות שחברת IWI מספקת לצה״ל כגון מקלעי נגב ומטולים עצמאיים 40 מ״מ שניתן גם להרכיב על רובי המיקרו תבור.